Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Povědomí budoucích pedagogů o problematice vývojové dysfázie
Malá, Michaela ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vývojové dysfázie a zkoumá informovanost budoucích učitelů v dané oblasti. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část, přičemž obě obsahují tři kapitoly. První kapitola teoretické části diplomové práce se zabývá základní terminologií a vymezením vývojové dysfázie. Dále popisuje její epidemiologii, etiopatogenezi, symptomatologii (řečovou a neřečovou) a klasifikaci. Druhá kapitola pojednává o jednotlivých komponentech diagnostiky specificky narušeného vývoje řeči. V rámci třetí kapitoly je charakterizována terapie vývojové dysfázie, prognóza, možnosti prevence a jsou rozebrány specifika vzdělávání jedince s touto poruchou. V prakticky koncipované části diplomové práce jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření. Hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou vysokoškolští studenti oboru učitelství pro mateřské školy, učitelství pro 1. stupeň základní školy a učitelství pro 2. stupeň základní školy v průběhu studia informováni v problematice vývojové dysfázie. Informace získané prostřednictvím dotazníku rozeslaného mezi studenty výše jmenovaných oborů jsou detailně analyzovány a zhodnoceny. Výsledná data jsou prezentována prostřednictvím jednotlivých grafů a tabulek. Je provedeno zhodnocení stanovených cílů a hypotéz. Dalším cílem praktické části diplomové práce...
Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách
Doležalová, Alžběta ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách se zabývá problematikou globálního rozvojového vzdělávání na poli českého středního školství. Cílem práce je představit možnosti využití dokumentárního filmu jako metody globálního rozvojového vzdělávání. Teoretická část práce rozpracovává globální rozvojové vzdělávání (dále už jen GRV) ve školním kurikulu a jeden z jeho vzdělávacích prostředků - dokumentární film. Empirická část se soustředí na připravenost budoucích středoškolských pedagogů na využití dokumentárního filmu v globálním a rozvojovém vzdělávání a zajímá se také o jejich postoje a znalosti tématu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.